Hvad skal jeg oplyse, når jeg indgiver min klage?

Personoplysninger

Fulde navn
PersonID eller DNK-nummer (DNK vedrører kun sager om visum)
Fødselsdato 
Nationalitet 
Kontaktoplysninger
Navn og adresse på den person, som Udlændingenævnets breve og afgørelse skal sendes til

Gebyr

Hvis du skal betale gebyr for at klage, skal du endvidere indsende: 

Sagsbehandlings-id

Kvittering for betaling af gebyr. Kvitteringen skal indeholde et ordrenr. (sagsbehandlings-id) og evt. transaktions ID. Kvitteringen kan også være en oversigt fra banken.

Læs mere om gebyr her


Du vil som udgangspunkt modtage en kvittering for betalingen af gebyret på den e-mailadresse, som du indtaster, når du betaler gebyret. Tag dog for en sikkerheds skyld et skærmprint af betalingen fra din computerskærm. 

Klik her for at komme til Ny i Danmarks for at betale gebyr

Ekspempel på korrekt kvittering

En korrekt kvittering for gebyrindbetaling ved kreditkort ser sådan ud:

 

Eksempel på ej korrekt kvittering

Nedenfor ses et eksempel på en kvittering, som Udlændingenævnet ikke godtager ved vurderingen af, om der er betalt klagegebyr til Udlændingenævnet. Dette skyldes, at nedenstående alene er en kvittering på, at der er trukket et sagsbestillings-id, og ikke en kvittering for, at der er betalt et gebyr.

Evt. yderligere oplysninger

En eventuel begrundelse for, hvorfor du ønsker at klage. 

Kopi af afgørelsen, som du klager over.

Hvis du har yderligere relevante dokumenter og oplysninger, som ikke allerede er givet til SIRI/Udlændingestyrelsen/Hjemrejsestyrelsen/politiet, skal de indsendes sammen med klagen.

Yderligere oplysninger til sagen kan indsendes løbende. Det kan i givet fald betyde, at du skal vente længere på afgørelsen, da sagsbehandleren skal tage stilling til det indsendte, inden sagen kan afgøres.

Evt. underskrevet og dateret fuldmagt.

Klik her for at komme til fuldmagt

Klik her for at komme til klageblanket 

 

 

 

Senest opdateret: 21-03-2022
Udgiver: Udlændingenævnet

Til toppen