Hvad skal jeg oplyse, når jeg indgiver min klage?
Personoplysninger
Fulde navn
PersonID eller DNK-nummer (DNK vedrører kun sager om visum)
Fødselsdato
Nationalitet
Kontaktoplysninger
Navn og adresse på den person, som Udlændingenævnets breve og afgørelse skal sendes til
Gebyr
Hvis du skal betale gebyr for at klage, skal du endvidere indsende:
Sagsbehandlings-id
Kvittering for betaling af gebyr. Kvitteringen skal indeholde et ordrenr. (sagsbehandlings-id) og evt. transaktions ID. Kvitteringen kan også være en oversigt fra banken.
Du vil som udgangspunkt modtage en kvittering for betalingen af gebyret på den e-mailadresse, som du indtaster, når du betaler gebyret. Tag dog for en sikkerheds skyld et skærmprint af betalingen fra din computerskærm.
Klik her for at komme til Ny i Danmarks for at betale gebyr
Ekspempel på korrekt kvittering
En korrekt kvittering for gebyrindbetaling ved kreditkort ser sådan ud:
Eksempel på ej korrekt kvittering
Nedenfor ses et eksempel på en kvittering, som Udlændingenævnet ikke godtager ved vurderingen af, om der er betalt klagegebyr til Udlændingenævnet. Dette skyldes, at nedenstående alene er en kvittering på, at der er trukket et sagsbestillings-id, og ikke en kvittering for, at der er betalt et gebyr.
Evt. yderligere oplysninger
En eventuel begrundelse for, hvorfor du ønsker at klage.
Kopi af afgørelsen, som du klager over.
Hvis du har yderligere relevante dokumenter og oplysninger, som ikke allerede er givet til SIRI/Udlændingestyrelsen/Hjemrejsestyrelsen/politiet, skal de indsendes sammen med klagen.
Yderligere oplysninger til sagen kan indsendes løbende. Det kan i givet fald betyde, at du skal vente længere på afgørelsen, da sagsbehandleren skal tage stilling til det indsendte, inden sagen kan afgøres.
Evt. underskrevet og dateret fuldmagt.
Klik her for at komme til fuldmagt
Klik her for at komme til klageblanket
Senest opdateret: 21-03-2022
Udgiver: Udlændingenævnet